Bij de shakedown én tijdens de eerste testdag waren er veel vraagtekens rond Red Bull Racing. De Red Bull RB21 zag er namelijk voor een zeer groot deel hetzelfde uit als haar voorganger. Inmiddels weten we dat er ook bij de renstal uit Milton Keynes flink wordt doorontwikkeld, zo was er op de derde testdag al een nieuwe voorvleugel te zien. Technisch directeur Pierre Waché gaat in op de aanpassingen voor komend jaar.
"Hoe de auto er aan de buitenkant uitziet, is vergelijkbaar met vorig jaar. Het is dus vergelijkbaar, maar niet identiek. Maar verder is de hele auto veranderd. We hebben ons vooral gericht op de karakteristieken van de auto, met onder meer de aerodynamica en de ophanging, om de coureurs een beter gevoel te geven. Het moet ook de pijnpunten van vorig jaar wegnemen. De auto is echt wel anders en we moeten zien of dat zich uitbetaalt of niet", zo wordt Waché geciteerd door Motorsport.com.
Vervolgens erkent de Fransman min of meer dat de auto van 2024 te extreem was. "De 2024-auto had potentie, maar was complex om te gebruiken en ook verraderlijk in lastige omstandigheden. De auto was erg scherp en door die karakteristieken konden coureurs de auto niet in alle omstandigheden goed gebruiken. Voor dit jaar hebben we de potentie misschien een beetje verlaagd, maar moeten de coureurs de auto wel beter kunnen gebruiken. Als je een coureur zoals Max Verstappen hebt, dan kun je het window verkleinen en races winnen, maar misschien zijn we daarin te ver gegaan. Daardoor hebben we onze visie aangepast. Niet helemaal, maar wel een beetje."
De beroemde RN365 kalender download is er weer! Zet de F1-kalender voor 2025 met een druk op de knop in jouw agenda en mis geen seconde van het nieuwe F1-seizoen.
Download de F1-kalenderMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!