Ja, op het officiële document van de FIA waarop alle updates voor dit weekend worden vermeld, staan er voor McLaren weliswaar meer wijzigingen beschreven dan voor Red Bull, maar in het geval van McLaren gaat dit overwegend om circuitspecifieke updates, tegemoetkomend aan de lage downforce-eisen van Monza.
In het geval van Red Bull echter gaat het om blijvende performance-updates. Althans, als ze blijken te werken. Men heeft subtiele wijzigingen doorgevoerd aan het onzichtbare deel van de vloer.
Als gevolg daarvan hebben ze ook de uiteinden van de vloer aangepast, evenals de schotten vóór de sidepods die de aanzet vormen voor de diverse luchtkanalen onder de auto door.
Aangepaste Red Bull voorvleugel
Verder naar voren zijn het derde en vierde vleugelelement van de voorvleugel ingekort om tegemoet te komen aan de eisen van Monza, zonder daarvoor een dedicated voorvleugel te hoeven ontwikkelen.
Ondanks dat Red Bull met updates komt, zal de focus toch echt al voor het allergrootste deel op 2026 zijn gericht. Het introduceren van updates heeft tijd nodig en mogelijk lag dit nog op de plank, evenals mogelijke toekomstige updates voor Verstappen en Yuki Tsunoda.
En natuurlijk, helemaal negeren zal Red Bull de RB21 nooit, zo legde technisch kopstuk Paul Monaghan onlangs nog uit.
Unibet pakt uit! Bij een podiumplaats van Verstappen op Monza of een zege van Norris of Piastri, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!