Max Verstappen kende in de kwalificatie voor de Formule 1 Grand Prix van Bahrein ineens enorme remproblemen. De Nederlander moest het in Q3 uiteindelijk met P7 doen, waardoor hij vanaf de vierde startrij moet starten tijdens de race. Helmut Marko hintte er al op dat er wat zou worden aangepast aan de auto van Verstappen, wat betreft de remmen. "Eerst moeten we uitzoeken wat de oorzaak is van het remprobleem. Daarna moeten we met de FIA overleggen of je de remblokken mag aanpassen, eraf slijpen of installeren", zo vertelde de Oostenrijker op zaterdag bij Sky DE . Red Bull heeft dus inderdaad was onderdelen mogen vervangen, en dat is allemaal volgens de regels gebeurd. Het gaat onder meer om een bepaalde sensor bij de voorrem, het wrijvingsmateriaal bij de voor- en achterrem en een onderdeel om de achterremklauw te koelen. Verstappen krijgt daar dus geen gridstraf voor en zal de race 'gewoon' vanaf P7 aanvangen.
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









