Red Bull-teambaas Christian Horner noemt de relatie met Renault een rollercoaster. Sinds de introductie van de hybride V6-motoren kan de Franse motorleverancier niet meekomen met Ferrari en Mercedes, tot ongenoegen van Red Bull. " We zitten al vijf jaar in deze achtbaan. Soms zit er ineens een looping in het traject. De rollercoasterrit gaat nog altijd door." "Daniel had het een probleem met zijn energy story in Bahrein en had een turbo probleem in China waardoor hij veel tijd verloor. Je komt wel op het punt dat je jezelf afvraagt wat het volgende is", laat Horner weten.
De problemen zorgden ervoor dat Ricciardo maar net op tijd deel kon nemen aan de kwalificatie. Uiteindelijk kwalificeerde hij zichzelf als zesde, maar won een dag later de GP van China. Daarmee was het achtbaanritje compleet. Door alle problemen staat Ricciardo voor diverse motorcomponenten al direct op scherp. Bij een volgende vervanging van een aantal van deze delen van de powerunit volgt al direct een gridstraf. Met nog achttien races te gaan, zijn gridstraffen daarmee onvermijdelijk.
Meest gelezen