"We hebben een ontzettende goede auto dit jaar en het team levert geweldig werk bij de pitstops. Ook strategisch gezien doen we het goed maar we lopen steeds weer tegen hetzelfde probleem aan," aldus Horner in gesprek met Speedweek. In tegenstelling tot Mercedes en Ferrari beschikt Red Bull niet over een kwalificatiemodus en volgens Horner breekt hun dat elk raceweekend op. "We staan op de grid continu te ver naar achteren waardoor onze coureurs behoorlijk onder druk staan. Ze rijden aldoor op de limiet om het maximale eruit te halen. In de huidige Formule 1 bepaalt de startpositie grotendeels het resultaat. We kunnen daarom niet dezelfde prestaties leveren als onze concurrenten, dat is een groot nadeel."
Toch lukt het de Red Bull coureurs vaak wel om hoger dan hun startpositie te eindigen. Volgens Horner geeft dat duidelijk aan hoe snel de RB14 is tijdens de races. "We hebben inderdaad een goede racepace. In Spanje was onze auto net zo snel als de Mercedes van Hamilton, vooral in het tweede deel van de race. Probleem is alleen dat als je vast zit in het verkeer zoals wat Max overkwam in Spanje dat je dan gemakkelijk je auto kunt beschadigen. Dat heb je minder als je vooraan rijdt." Ondanks dat de Bulls tegen een enorme achterstand aankijken, is Horner positief over het huidige seizoen. "Ons jaar is zeker niet slecht. We moeten deze lijn doorzetten en ons verder ontwikkelen."
Meest gelezen