Red Bull had de voorbije jaren altijd een auto die om de overwinning kon strijden. Op stratencircuits was het echter vaak een ander verhaal, mede door problemen met hobbels en kerbstones. Zo kwam Max Verstappen er vorig jaar niet aan te pas in Singapore en kende hij recent nog veel problemen in Monaco. Technisch directeur Pierre Waché tempert de verwachtingen rond een snelle oplossing. 2025 moet uitkomst bieden.
"We hebben dat aspect afgelopen winter niet helemaal verbeterd zoals we hadden verwacht", vertelt Waché tegenover Motorsport.com. "We hebben in Monaco een schop onder de kont gekregen, dat is gewoon de realiteit. Ik denk dat we het probleem op stratencircuits wel beginnen te begrijpen, al betekent dat nog niet dat we meteen kunnen leveren. We hopen het in de toekomst in ieder geval te verbeteren, vooral met de auto voor volgend jaar."
Waché legt uit waarom het lastig is om gedurende het seizoen zo'n groot probleem aan te pakken. "Je moet de auto nogal veranderen. Tijdens het seizoen is dat lastig, alhoewel we wel kleine verbeteringen door kunnen voeren doordat we een bepaalde tendens zien. Maar grotere verbeteringen op dit vlak zullen vooral van de nieuwe auto moeten komen."
En kan dat ook zonder de sterke punten van Red Bull te beïnvloeden? "Ik denk dat we het kunnen verbeteren zonder de rest te beïnvloeden, ja. Het is alleen wel een fundamenteel onderdeel van het concept van de auto", sluit Waché af.
Ook interessant:
Speel de RN365 F1 Bingo en win toffe prijzen
Maak de race in Singapore nu nog leuker met de RacingNews365 bingo en maak kans op toffe F1 prijzen zoals Verstappen schaalmodellen en caps.
Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal en maak kans op F1-schaalmodellen en caps.
Abonneer & winMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!