Nadat bekend werd dat Honda eind 2021 de sport gaat verlaten als motorleverancier moet Red Bull snel schakelen om zeker te zijn van een krachtbron in 2022. Dat gaat waarschijnlijk geen leverancier worden die nu nog geen motoren levert aan Formule 1-teams. Niet alleen omdat de technische achterstand op andere fabrikanten gigantisch is, maar ook de centen spelen een belangrijke rol. "De kosten van de ontwikkeling van deze motor zijn enorm hoog", zegt Horner tegen het Oostenrijkse Servus TV . De Brit zou graag zien dat er van hogerhand wordt ingegrepen in het belang van de sport. "De FIA en Liberty Media moeten deze kosten echt onder controle krijgen wat de motor betreft." Volgend jaar doet de budgetlimiet zijn intrede in de Formule 1 en dat maximum doet al een aardige duit in het zakje om de kosten van de sport omlaag te krijgen. Die limiet kan dienen als voorbeeld, denkt Horner. "Wat betreft (de kosten van) het chassis hebben ze goed werk geleverd. Op dit moment hebben we nog gehomologeerde motoren en budgetcaps nodig voor de krachtbronnen." Alles over het vertrek van Honda, de gevolgen voor Verstappen en zijn kansen op de wereldtitel in 2021 beluister je hieronder in de speciale RN365-podcast, met autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen.
Meest gelezen