Max Verstappen maakte in de tweede helft van de Grand Prix van Oostenrijk een tweede pitstop, waarbij hij opnieuw naar harde banden wisselde. Daarop noteerde hij de snelste rondetijd met een extra punt tot gevolg, maar dat was niet de primaire reden voor dat extra bezoekje aan de pitstraat. Men wilde voorkomen dat hij net als in Bakoe in leidende positie uit de race zou crashen door kapotte banden. "Waarom zou je na de GP van Azerbeidzjan als je op een éénstopper zit met 25 seconden voorsprong een risico nemen?", zo vraagt Christian Horner zich hardop af in gesprek met onder andere RacingNews365. Het team merkte bovendien een scheur in de band van Verstappen op. "Het was misschien geen wereldschokkende ontdekking, maar het was voldoende om onze aandacht te trekken", vervolgt hij, om vervolgens het risico van een extra stop - waarbij immers ook van alles verkeerd kan gaan - te nuanceren. "De jongens deden het weer geweldig. De stop duurde iets minder dan twee seconden en Max deed het geweldig door vervolgens de snelste ronde verder aan te scherpen. Dat maakte dat we juist met iets minder risico's richting de eindstreep te rijden. Die stop was denk ik het voorzichtige om te doen."
Meest gelezen