De RB19 is al de dominante auto van het seizoen tot nu toe, maar Red Bull blijft elke kans benutten om het technische voordeel op de rest te behouden, dit ondanks de ontwikkelingen van de concurrenten en hun bolides. Hoewel de evolutie van de auto in Oostenrijk geen game changer is, accentueert de update het oog voor detail van het team uit Milton Keynes. Om de luchtstromen richting de beam wing beter te geleiden, introduceerden de aerodynamici van Red Bull een herziene versie van de achterwielophanging, waarbij de behuizing van de wishbones is aangepast. De diameter (naar achteren toe) van dit onderdeel is vergroot, maar natuurlijk wel binnen de limiet van de reglementen. Een ratio van 3:1 (1 = verticale diameter) voor de vleugelachtige ophangingsonderdelen is daarbij de norm. Worden deze normen overschreden, dan wordt het ophangingdonderdeel aangemerkt als een onderdeel met een sterk aerodyamisch doeleinde en dat is niet toegestaan. Door de bredere behuizingen van de wishbones worden de luchtstromen van de sidepods aan de achterkant, voor de achterwielen, van richting veranderd zodat het effect op de beam wing wordt vergroot. Als gevolg hiervan kunnen de luchtstromen beter weg worden geleid vanuit de onderkant van de bolide. Op onderstaande afbeelding is de update van de RB19 te zien en tevreden kunnen ze zijn: Max Verstappen was in alle sessies tot nu toe in Oostenrijk de snelste coureur. Ook won hij de sprintrace met een gat van meer dan twintig seconden naar de rest van het veld.
Meest gelezen