Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Renault liep jaar of 10 achter met ontwikkeling

Motorleverancier Renault betaalde de afgelopen jaren de prijs voor geringe investeringen tien jaar geleden. Destijds werden de investeringen terug geschroefd en het personeelsbestand afgebouwd.

Sinds de introductie van de hybride V6-motoren komt Renault in het stuk niet voor. Na vier prachtige jaren met Red Bull en vier wereldtitels op rij, was het verval vanaf 2014 groot. Mercedes domineerde op motorisch gebied en Red Bull kon niet meer meestrijden voor de titel. De erfenis van de vorige eigenaar, Genni Capital legt Cyril Abiteboul van Renault uit. " De vorige eigenaar heeft te weinig geïnvesteerd in het team, maar ook aan het einde van Renault als eigenaar lieten we het na om de boel te moderniseren", laat Abiteboul aan Autosport.com weten. " We lopen sinds die periode achter de feiten aan, dat is bijna 10 jaar waarin de Formule 1 compleet is veranderd."

Renault nam begin 2016 het Formule 1 team van Lotus over en is sindsdien bezig met een inhaalslag. Er wordt flink geïnvesteerd in personeel en middelen. " We hebben nog veel werk te verrichten, maar we zijn op de juiste koers. Onze infrastructuur wordt steeds beter, er komen goede mensen bij en commercieel gezien ontwikkelen we ons goed." " Renault heeft een succesvolle campagne achter de rug om nieuwe partners te vinden die geloven in ons project. Ze zien ook onze progressie in de fabriek en op de baan." Uiteindelijk wil Renault groeien van 400 personeelsleden in 2016 naar 700 eind 2018.

Viaplay
x
2026 Red Bull deelt heuglijk nieuws over gloednieuwe windtunnel