De afgelopen weken waren er veel beloftes van Renault. Allereerst zou er een kwalificatiemodus op de motor komen, waardoor er meer vermogen geleverd kan worden tijdens de kwalificaties. Dat is goed nieuws voor het Red Bull van Max Verstappen. De Nederlander komt nu altijd vermogen tekort en verliest daardoor tot een halve seconde per ronde. Cyril Abiteboul laat nu weten dat er nog meer goed nieuws is vanuit Frankrijk. De betrouwbaarheidsproblemen die Renault teisterden zijn als het goed is opgelost. Renault ligt maanden voor op de planning als het aankomt op het testen van de betrouwbaarheid. " We hebben onderdelen die duizenden en soms zelfs tienduizenden kilometers mee kunnen gaan, maar ook onderdelen die ons kopzorgen bezorgden. Het is nog te vroeg om iets te zeggen over de betrouwbaarheid van volgend seizoen, maar wel kan ik zeggen dat we maanden voorliggen op schema", laat Abiteboul aan Autosport.com weten.
Door een ander plan van aanpak moet Renault in 2018 eindelijk weer eens echt vooraan meedoen. Sinds de introductie van de V6-motor in 2014 kan het merk niet mee ten opzichte van Ferrari en met name Mercedes. " We hanteren een strakkere planning voor de diverse projecten. We willen dat onze betrouwbaarheid direct op orde is zodra we de baan op gaan tijdens de wintertests. Het is een belangrijke periode om veel kilometers te maken en hopelijk betaalt zich dat uit gedurende het seizoen." " Het is altijd lastig omdat je enerzijds zo lang mogelijk door wil gaan met de ontwikkeling en het aanbrengen van verbeteringen, maar op een bepaald punt daarmee moet stoppen. Gelukkig is Remi Taffin (motorchef Renault) erg rechtlijnig in zijn aanpak."
Meest gelezen