Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Renault lijnrecht tegenover Ferrari en Mercedes over 2021-regels

Normaliter zou er eind deze maand een overeenkomst moeten komen over de technische reglementen die vanaf het Formule 1-seizoen in 2021 moeten gelden. Ferrari en Mercedes hebben zich nu echter verenigd om ervoor te zorgen dat deze deadline met vier maanden verlengt wordt, Renault wil dat juist niet.

De reden dat men uitstel wil, lijkt voornamelijk bij Ferrari te liggen. Mattia Binotto, teambaas van de Italiaanse renstal, vindt dat de nieuwe regelgeving nog niet genoeg vorm heeft gekregen. "In de basis zijn we het inmiddels volgens mij allemaal eens over de nieuwe regels. De tijd begint echter te dringen en we zijn te laat om een aantal kernzaken duidelijk te definiëren. De regels zijn pas een aantal dagen geleden bekendgemaakt. We staan er nog steeds positief tegenover, maar het is nog niet volledig genoeg om over te kunnen stemmen met alle teams. Uitstel lijkt mij dus de juiste beslissing", zo laat Binotto weten. Mercedes-teambaas Toto Wolff staat er daarentegen een stuk gemakkelijker in: "Volgens mij zijn sommige teams nog niet klaar om de plannen te tekenen en willen ze nog het een en ander aanpassen. Wij hebben wel al getekend dat we akkoord gaan met het uitstel", zegt Toto Wolff bij RaceFans . Het uitstel is enkel akkoord als de beslissing unaniem is, dus alle teams moeten ervoor tekenen voordat dit daadwerkelijk doorgang kan vinden. Renault is één van de teams die juist wél snel duidelijkheid wil hebben over de nieuwe reglementen, zo heeft teambaas Cyril Abiteboul aangegeven. Volgens hem zou uitstel in het voordeel van de renstallen vooraan zijn.

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi