Renault wil als grote constructeur meedoen om de beide wereldtitels, maar komt vooralsnog behoorlijk tekort op Mercedes, Ferrari en Red Bull. Niet alleen qua snelheid, maar ook qua budget. "We moeten groter groeien. Niet alleen qua personeel, maar ook qua budget" , aldus Abiteboul in gesprek met Globo . Mocht Renault de huidige vierde plaats bij de constructeurs vast weten te houden, dan komt er vanzelf meer geld vrij voor de Franse renstal: "In dat geval krijgen we meer prijzengeld en worden we voor potentiële sponsors een stuk aantrekkelijker als partner. Succes genereert meer succes" , zo luidt het devies.
Waar Renault de aansluiting zoekt met Red Bull, lijkt Red Bull juist al klaar voor het titelgevecht. De Renault-motor vormt daarin vaak de achilleshiel van Red Bull, maar Abiteboul vindt de kritiek daarover over het algemeen onterecht: "Niet alles kritiek is uit de lucht gegrepen, maar de kritiek werkt niet altijd even motiverend. Bovendien werken we keihard aan die motor, aangezien we daar zelf ook mee rijden." "Het is echter niet altijd makkelijk om het tegen teams op te nemen die de motor en het chassis in de eigen werkplaats volledig op elkaar af kunnen stemmen. Die situatie hebben we met Red Bull nooit gehad."
Meest gelezen