"Ze hebben een grote stap gezet sinds de GP van Canada. Dat heeft ons verrast. Ferrari had altijd al een goede motor, maar nu is hij wel erg krachtig. Ze presteren op een bijzonder hoog niveau", erkent Nick Chester, technisch directeur van Renault in gesprek met Crash.net. Er is veel speculatie omtrent de vermogenswinst van Ferrari. Chester denkt niet dat deze afkomstig is van de geblazen achtervleugel. "Niet dat wij kunnen zien, maar het is altijd moeilijk om te weten wat de andere teams exact doen. Het lijkt erop dat de power unit veel meer vermogen heeft. De rechte lijn snelheid is indrukwekkend, terwijl ze met een normale achtervleugel rijden. Het lijkt dus pure vermogenswinst." Duidelijk is dat Renault niet mee kan komen en de Franse motorleverancier komt nu ongeveer 75 PK tekort ten opzichte van Ferrari. Dit tot groot ongenoegen van klantenteam Red Bull, dat dit in Hongarije wederom kenbaar maakte. Renault komt bij de Grand Prix van België met een nieuwe specificatie van haar krachtbron, die ongeveer drie tienden per ronde aan tijdwinst op moet leveren.
Meest gelezen