Het is inmiddels al lang geleden dat Max Verstappen goede concurrentie kreeg van een teamgenoot. Daniel Ricciardo was de enige coureur die het voor elkaar kreeg om in een jaar meer punten te pakken dan de viervoudig wereldkampioen. Pierre Gasly, Alexander Albon, Sergio Perez, Liam Lawson en Yuki Tsunoda, stuk voor stuk werden ze de laatste jaren gedeclasseerd door de Nederlander.
Er wordt vaak gezegd dat dit komt omdat de auto's worden ontwikkeld rond de rijstijl van Verstappen. Volgens Guenther Steiner is dit niet waar: "Ik geloof niet dat dat zo is. De Red Bull-auto's zijn zoals ze zijn en er is er maar één die daar goed in kan rijden, en dat is Max. Ik denk dat, ondanks alles, Max ook liever in de McLaren reed dan de Red Bull", aldus Steiner in de Business of Sport Podcast.
"Mensen beginnen bijvoorbeeld over de gewichtsverdeling en dat soort dingen, maar het voelt als het zoeken naar een excuus voor het succes van Max. Max is succesvol, omdat hij zo retegoed is. Je kan hem in iedere wagen zetten en hij zal er het maximale uithalen. Soms is dat niet genoeg en soms maakt hij een foutje, omdat hij op de limiet rijdt, maar hij is de enige die kan wat hij doet."
"Zijn teamgenoten proberen hetzelfde te doen als hij, maar gaan de mist in omdat ze niet op snelheid kunnen komen of te veel vragen van de wagen. Max kan wel op het randje rijden en dat blijven doen, maar ook hij heeft er nu moeite mee. Maar hij is zo getalenteerd, zoveel beter dan de anderen... En dan stopt hij ook nog eens veel meer moeite in de simulator. Hij werkt simpelweg harder."
Ook interessant:
Wat brengt de toekomst voor Max Verstappen? Blijft hij bij Red Bull, zoekt hij zijn heil bij een ander team of gaat hij er een jaartje tussenuit? Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken dat en nog veel meer in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!