Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 VER + 0.745
  • 3 BOT + 37.383
ita
vr 16 apr - zo 18 apr
  • 1 VER LAP 63
  • 2 HAM + 22.000
  • 3 NOR + 23.702
bhr
por
vr 30 apr - zo 02 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 29.148
  • 3 BOT + 33.530
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 15.841
  • 3 BOT + 26.610
por
mco
do 20 mei - zo 23 mei
  • 1 VER LAP 78
  • 2 SAI + 8.968
  • 3 NOR + 19.427
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
  • 1 PER LAP 51
  • 2 VET + 1.385
  • 3 GAS + 2.762
mco
fra
vr 18 jun - zo 20 jun
  • 1 VER LAP 53
  • 2 HAM + 2.904
  • 3 PER + 8.811
aze
aut
vr 25 jun - zo 27 jun
  • 1 VER LAP 71
  • 2 HAM + 35.743
  • 3 BOT + 46.907
fra
aut
vr 02 jul - zo 04 jul
  • 1 VER LAP 71
  • 2 BOT + 17.973
  • 3 NOR + 20.019
aut
gbr
vr 16 jul - zo 18 jul
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 LEC + 3.871
  • 3 BOT + 11.125
aut
hun
vr 30 jul - zo 01 aug
Quali za 31 jul
Race zo 01 aug
gbr
bel
vr 27 aug - zo 29 aug
Quali za 28 aug
Race zo 29 aug
hun
nld
vr 03 sep - zo 05 sep
Quali za 04 sep
Race zo 05 sep
bel
ita
vr 10 sep - zo 12 sep
Quali za 11 sep
Race zo 12 sep
nld
rus
vr 24 sep - zo 26 sep
Quali za 25 sep
Race zo 26 sep
ita
tur
vr 01 okt - zo 03 okt
Quali za 02 okt
Race zo 03 okt
rus
jpn
vr 08 okt - zo 10 okt
Quali za 09 okt
Race zo 10 okt
tur
usa
vr 22 okt - zo 24 okt
Quali za 23 okt
Race zo 24 okt
jpn
mex
vr 29 okt - zo 31 okt
Quali za 30 okt
Race zo 31 okt
usa
bra
vr 05 nov - zo 07 nov
Quali za 06 nov
Race zo 07 nov
mex
aus
vr 19 nov - zo 21 nov
Quali za 20 nov
Race zo 21 nov
bra
sau
vr 03 dec - zo 05 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
aus
are
vr 10 dec - zo 12 dec
Quali za 11 dec
Race zo 12 dec
sau
hun Hongarije
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Daniel Ricciardo

Ricciardo legt uit: "Overstap Red Bull naar Renault makkelijk dan Renault naar McLaren"

Daniel Ricciardo heeft te kennen gegeven hoe het kan dat hij met zijn rijstijl bij McLaren nog niet in de buurt komt van de resultaten van teamgenoot Lando Norris.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © McLaren

Aan zijn kwaliteiten als Formule 1-coureur wordt niet getwijfeld, maar duidelijk is wel dat de overstap van Renault naar McLaren nog niet heeft gebracht wat Daniel Ricciardo ervan had gehoopt. De overstap van Red Bull naar Renault ging in dat opzicht veel makkelijker. Ricciardo legt aan Auto, Motor und Sport uit waar het aan schort.

"Toen ik naar Renault ging had ik vanaf de eerste meters het gevoel dat ik kon vasthouden aan mijn eigen rijstijl, met dat verschil dat er wat minder grip was dan met de Red Bull. Als ik dat nu vergelijk met de overstap van Renault naar McLaren, dan zijn de verschillen tussen de auto's groter", aldus de Australiër.

"De McLaren heeft sterke en zwakke punten, maar op de één of andere manier past mijn natuurlijke rijstijl er niet bij. Of het nu gaat om hoe ik de bochten instuur, hoe ik rem, of hoe ik weer op het gaspedaal trap, de auto reageert niet zoals ik gewend ben. Daarom is deze overstap wat uitdagender dan mijn overstap naar Renault."

Ricciardo ging planmatig te werk om beter met de MCL35M overweg te kunnen: "De eerste stap was begrijpen waarom mijn rijstijl niet in alle bochten rendement opleverde. Daarna was het zaak om nieuwe technieken aan te leren. Dit proces echter wordt bemoeilijkt door het feit dat ik in de ene bocht wél mijn instincten kan volgen, terwijl ik bij een andere bocht echt na moet denken over hoe ik die met deze specifieke auto het beste kan nemen."

Ricciardo scoorde dit seizoen tot nu toe 64 punten minder dan Lando Norris. Toch weet hij goed wat zijn kwaliteiten zijn achter het stuur, ook achter het stuur van de McLaren.

"Ik zou jullie de data moeten laten zien om aan te geven waar de nuances liggen, maar ik denk dat het team niet heel blij is als ik te veel details prijsgeef", grapt hij. "Simpel gezegd heb ik een hoge minimumsnelheid in de bochten, als ik tenminste kan rijden zoals ik wil. Om dat voor elkaar te krijgen, moet ik de auto echt de hoek om kunnen 'gooien' om er vervolgens op de vertrouwen dat hij aan het asfalt blijft plakken. Dat klinkt misschien simpel, maar is het niet."

Zoveel kost het om een Formule 1-coureur te worden

Autosport is duur, heel duur! En dat begint al in de karting. Hoeveel kost het jonge talenten om de weg omhoog te beklimmen richting de Formule 1?

2 reacties

    x