De oogst van twee rondjes 'racen' achter de safety car was 12,5 punten voor Max Verstappen. Gevraagd of het terecht is dat er überhaupt punten zijn toegekend, geeft Daniel Ricciardo in eerste instantie tegenover onder andere RacingNews365 aan dat hij daar nog niet over had nagedacht. Maar al doende begint hij te redeneren. "Is het goed of niet? Ik weet het niet helemaal. Het zou hard zijn om te zeggen van niet, want Max Verstappen bijvoorbeeld deed al het zware werk gisteren (zaterdag, red.) al. Hij pakte de poleposition en in deze omstandigheden had hij met dit zicht waarschijnlijk ook de race gewonnen. Door hem helemaal niks te geven, benadeel je hem zwaar. Er zitten altijd twee kanten aan zo'n verhaal. Maar in zekere zin is dit ook een beloning voor zijn kwalificatie." Sebastian Vettel daarentegen is precies het tegenovergestelde van mening, namelijk dat er überhaupt geen prestatie is geleverd: "Het is een grap. Als je iemand wil belonen voor een goede kwalificatie moet je punten toekennen aan de kwalificaties." Als wordt doorgevraagd of Vettel vindt dat er geen punten uitgedeeld hadden moeten worden, antwoordt hij met een wedervraag: "Wat hebben we vandaag feitelijk gedaan? Ik dacht trouwens ook dat we zeker 25% van de raceafstand af hadden moeten leggen om überhaupt punten te krijgen? Als dat veranderd is, toont dat maar weer aan hoe oud ik ben", grapt de licht verontwaardigde Aston Martin-coureur. Voor de context is het goed te vermelden dat beide coureurs op respectievelijk P4 en P5 ruim in de punten zijn gefinisht, de één is dus nauwelijks meer bevoordeeld of benadeeld dan de ander.
Meest gelezen