Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

RN365 Formule 1-panel analyseert: wat bakt Max Verstappen ervan?

Het Formule 1-seizoen 2018 is twaalf Grands Prix oud en dus kan de tussenbalans op worden gemaakt. Max Verstappen reed in twaalf wedstrijden viermaal naar het podium, hij wist een wedstrijd op zijn naam te schrijven. De 20-jarige Nederlander wordt nog altijd als een van de grote talenten van de Formule 1 gezien. Racingnews365 stelde een panel analisten samen en vroeg hen: hoe doet Max Verstappen het dit jaar?

Leden van het RN365-zomerpanel: Mario Andretti (78, pensionado) Jan Lammers (62, WEC) Tom Coronel (45, WTCR) Renger van der Zande (32, IMSA/WEC) Mario Andretti "Max staat altijd klaar om te vechten en zal een positie niet zomaar uit handen geven. Een 'beetje' knokken zit er bij hem niet in, het gaat altijd hard tegen hard. Hij heeft zo ontzettend veel vertrouwen, dat is prachtig om te zien. Als Max wat meer geluk had gehad in de eerste seizoenshelft van dit jaar, had hij waarschijnlijk nog wat meer aansprekende resultaten kunnen scoren. Je mag Max nooit uitvlakken." "Voor een tweede plaats doet Max het niet, en daar komt ook de hele Daniel Ricciardo-saga kijken. Ze hebben zich in Baku schuldig gemaakt aan de ultieme fout die een Formule 1-rijder maar kan maken. Max wil geen tweede rijder zijn en dat heeft hij meermaals laten blijken." Jan Lammers "Als Max voor Mercedes had gereden, dan was hij al drie keer wereldkampioen geworden. Nu groeien de bomen op het moment niet tot de hemel. Belangrijk is dat Verstappen niet geïrriteerd raakt en de rust bewaart. Voor Red Bull blijft het grote probleem dat Ferrari en Mercedes fabrieksteams zijn. Ze hebben alles zelf in huis, werken als één bedrijf." "Red Bull blijft altijd afhankelijk van een andere partij. Ze kunnen nooit zo ver fine-tunen als de fabrieksteams en dat is de sleutel tot succes. Voor Honda en Red Bull zal dit altijd een handicap blijven." Tom Coronel "Max haalt echt het maximale uit die auto en als hij vijfde wordt in het WK dan is dat gewoon een zeer goede prestatie. Zo eerlijk en realistisch moet je gewoon zijn: die Red Bull gaat niet harder. Ferrari en Mercedes zijn dit jaar te snel en alles wat Max meer bereikt is een bonus." "Een zege gaat lastig worden, maar als de omstandigheden goed zijn kunnen we zo nog maar eens het Wilhelmus horen. Er komen zeker nog wel podiumplaatsen dit jaar. Mensen moeten geduldig blijven. Verstappen is pas twintig. Hij haalt nu het maximale uit die auto, als er niet meer in zit kan hij daar niets aan veranderen. Max zijn tijd komt echt nog wel, hij heeft nog alle tijd om wereldtitels binnen te halen." Renger van der Zande "Max is nog altijd lerende. Wat we in de afgelopen jaren hebben gezien is ongelooflijk, maar vergeet niet dat het ook ongelooflijk is dat het af en toe goed ging. Hij heeft mensen geraakt, bijvoorbeeld met zijn voorvleugel. Het is millimeterwerk: blijft het ding eraan hangen of gaat het fout? Kleine touches gingen vaak goed, dat is vakwerk, maar het kan niet altijd goed gaan.” “In de snelste auto van het veld hoef je materiaal wat minder te forceren, inhaalacties wat minder te forceren, hoef je minder laat te remmen, de banden minder gebruiken. Het gaat allemaal net iets makkelijker. Ik denk dat dat ook meespeelt. Max compenseert voor de auto. Aan hem om professionaliteit in te bouwen en dat te doen zonder dat hij schade rijdt.”

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Red Bull Jos Verstappen spreekt zich over vriendschap tussen Max en Norris