"Terug in de garage hebben we de bougie eruit gehaald en er weer in gezet en hij liep weer. Hij schakelde zichzelf gewoon uit voorzorg uit" , legde Max Verstappen het probleem uit in het programma Peptalk van Ziggo Sport. Wederom een vrij lullig defect en wederom was het Max Verstappen die zijn wagen aan de kant van de weg moest parkeren. Na alle pech die Verstappen dit seizoen treft, zoekt iedereen een verklaring. Een van de verklaringen is dat Verstappen de auto 'kapot rijdt', maar daar is niets van waar aldus F1-analist Robert Doornbos. "Het heeft echt, en ik blijft het herhalen, niks te maken met de rijstijl van Verstappen. Het kán niet eens met de rijstijl van Verstappen te maken hebben" , zegt de ex-Formule 1 coureur in zijn column op Ziggo Sport .
Ook Doornbos wordt er onderhand gek van dat de Nederlander gemiddeld elke 2 races uitvalt. "Het is maar goed dat de Formule 1 ook zonder Max zo mooi blijft, want anders had ik mijn TV uit het raam gegooid" , begint Doornbos zijn column. Volgens Doornbos is er geen echt logische verklaring voor alle problemen. "Je kan zeggen dat de Renault-motor het probleem is, maar die kan niet meer uit de auto. Ook de monteurs zijn het probleem niet, de meeste hebben Vettel zelfs vier keer aan het kampioenschap geholpen. Bovendien word je niet zomaar F1-monteur." Opties zijn er echter ook niet echt voor Verstappen. "Zelfs overstappen naar een ander team is momenteel geen optie. Max zit vast aan zijn contract en Ferrari en Mercedes zitten al vol" , vervolgt Doornbos. Ook in Monza verwacht Doornbos niet veel van de Red Bull van Verstappen, die waarschijnlijk achteraan zal moeten starten door gridstraffen. "Over een paar dagen moet hij alweer naar Monza en dat powercircuit ligt de Red Bull niet. Daarnaast moet hij achteraan starten door gridstraffen, dus dat is ook geen lekker vooruitzicht" , besluit Doornbos.
Meest gelezen