Vanaf een vierde startpositie begon Max Verstappen een de Grand Prix van Australië. De Nederlander had een matige start en verloor een positie aan Kevin Magnussen. Het bleek een cruciaal moment want de Haas-coureur kon het tempo van de koplopers niet volgen en Verstappen verloor veel tijd. Aan kop liepen Hamilton, Raikkonen en Vettel met gemak weg bij Verstappen. De Nederlander zat klem en verloor meer dan een seconde per ronde. Dat inhalen wel mogelijk was bewezen Ricciardo en Bottas die respectievelijk Hulkenberg en Ocon passeerden in een verder rustige openingsfase. Bij het ingaan van de negende ronde spinde Max Verstappen in de eerste bocht. De Nederlander kon zijn weg wel vervolgen, maar viel terug naar de achtste positie. Een kostbare fout van Verstappen.
In het vervolg van de race was het vooral een kwestie van aanhaken bij de coureurs en banden sparen. Verstappen reed daarbij op de hardere supersoft banden. Het scenario waarbij Verstappen langer door kon rijden op zijn banden kwam niet uit. De Red Bull-coureur stopte eerder dan gepland en viel terug tot de veertiende positie. De vroege stop van Verstappen pakte goed uit en door de stops van anderen en het uitvallen van de beide Haas-coureurs klom Max weer naar de vijfde positie. Helaas bleek dat de Red Bull-coureur onder geel Alonso had ingehaald, waardoor hij deze positie weer terug moest geven. In de laatste 20 ronden wist Verstappen geen aanval te plaatsen op Alonso. Hierdoor was een zesde plaats het maximaal haalbare na een rommelige race van de Nederlander die niet tevreden was over zijn eigen optreden.
Meest gelezen