Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Nico Rosberg

Rosberg wil dat FIA sneller ingrijpt bij schade: "Leclerc zorgde voor serieus gevaar"

Door alle ontwikkelingen op het gebied van veiligheid willen de coureurs de gevaren van de sport nog wel eens vergeten. Zoveel werd wel duidelijk toen Charles Leclerc na zijn crash met Max Verstappen doorreed en een losgekomen onderdeel bijna het hoofd raakte van Lewis Hamilton. Volgens Nico Rosberg had de FIA dit kunnen voorkomen door sneller te handelen.

Rosberg heeft geen goed woord over voor de FIA na afloop van de Grand Prix van Japan. Volgens de wereldkampioen van 2016 had de wedstrijdleiding veel strenger moeten optreden toen bleek dat de auto van Leclerc onderdelen kon verliezen.

"Ik denk dat de FIA sneller en strikter moet zijn in zulke gevallen. Wanneer je zoiets ziet, dan moet de zwarte vlag met oranje cirkel gegeven worden en de coureur direct naar binnen. Het was serieus gevaarlijk."

Rosberg denkt dat de wedstrijdleiding op zulke momenten vanuit een meer autoritaire positie moet handelen: "De FIA was niet streng genoeg voor Ferrari. Nadat het team had gezegd dat hij naar binnen zou komen, geloofde de wedstrijdleiding de renstal te eenvoudig. Ferrari haalde Leclerc pas een ronde later binnen, maar toen was het al te laat. Het onderdeel kwam los van de Ferrari, scheerde langs het hoofd van Hamilton en rukte de spiegel van zijn Mercedes. Een ontzettend gevaarlijke situatie."

In de ogen van Rosberg mogen er in het vervolg drastischere maatregelen worden getroffen: "Als er de kans bestaat dat zo'n groot onderdeel van de auto gaat vallen, dan moet de auto misschien wel direct tot stoppen worden gebracht of direct naar de pitstraat worden gehaald."

Luister hieronder naar de nieuwste F1-podcast van RacingNews365, waarin Tom Coronel, Joe van Burik en Rudy van Buren uitgebreid terugblikken op de Grand Prix van Japan.

8 reacties

    Interview "Pech kan Verstappen ook in tweede race in Oostenrijk parten spelen"