Lewis Hamilton en Nico Rosberg zijn allebei ambassadeurs van duurzaamheid. Niet voor niets richtten ze allebei een team op in de nieuwe Extreme E-klasse, de offroad-variant van de Formule E. Afgelopen weekend werd de tweede ronde van het kampioenschap gereden aan de kust van Senegal. Het team van Nico Rosberg won de eerste xPrix en ook afgelopen weekend trok het dominante team met Molly Taylor en Johan Kristoffersson aan het langste eind, dat terwijl de formatie van Lewis Hamilton de poleposition pakte. Echter, de twee teams botste met elkaar bij de start, waardoor Christina Gutierrez en Sebastien Loeb de race al snel moesten staken met een stuurprobleem. In het kampioenschap gaat het team van Nico Rosberg overtuigend aan de leiding met 73 punten, 'X44' van Lewis Hamilton staat tweede met 57 punten. Het volgende raceweekend wordt afgewerkt in het weekend van 28 en 29 augustus in Groenland onder de noemer Arctic xPrix.
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









