George Russell moet aanstaande vrijdag plaatsmaken voor Roy Nissany tijdens de eerste vrije training. Voor de tweede keer dit jaar mag de Israëliër in de Williams-bolide stappen en voor de tweede keer is het de Brit die het veld tijdelijk moet ruimen. Volgens Williams zal Nissany 'zoals gewoonlijk' een actieve rol spelen in het programma dat het team heeft uitgestippeld en zal hij nieuwe onderdelen gaan evalueren. "Zijn ervaring op dit circuit en zijn gevoel voor de wagen zullen ons helpen bij het beter begrijpen van de details van de nieuwe onderdelen." Zelf is de ontwikkelingscoureur logischerwijs blij om weer in de F1-bolide te mogen stappen. "Ik kan niet wachten om weer achter het stuur te kruipen. Het is echt heel verslavend! Het circuit is voor mij heel speciaal. Ik hou van de lay-out en ik heb mooie herinneringen op Paul Ricard. De laatste sector is zeer uitdagend en ik kan niet wachten totdat ik die in de FW43B mag ervaren", aldus Nissany. Naast zijn werkzaamheden voor Williams komt de coureur uit in de Formule 2. Daar is de 26-jarige coureur bezig aan zijn derde seizoen en haalde hij in Monaco voor het eerst het podium.
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.








