Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
George Russell

Russell komt van koude kermis thuis in Monaco: "Ik maakte bijna een wheelie"

Na een sterke prestatie van beide Mercedes-coureurs in Spanje lijkt de Duitse renstal in Monaco weer terug bij af te zijn. Het stuiteren van de W13 is terug. George Russell laat weten dat de Mercedes-bolide op sommige momenten zelfs een wheelie maakte.

Russell Monaco
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © RN365/Michael Potts

Met de upgrades van Mercedes in Spanje leek de Duitse renstal min of meer terug te zijn van weggeweest. Maar na de trainingssessies van de Grand Prix van Monaco, lijkt het probleem van het gestuiter (porpoising) weer terug te zijn. In de eerste training was duidelijk te zien dat de W13 van Lewis Hamilton flink aan het stuiteren was door de straten van Monte Carlo.

Ook teamgenoot George Russell omschrijft de ervaring in de W13 in Monaco als onaangenaam. "Om eerlijk te zijn, de stugheid van deze auto's is... stug, zeer, zeer stug rond een hobbelig straatcircuit. Het is niet makkelijk om op het limiet te rijden. Ik denk dat dat één van de grootste uitdagingen is", begint de jonge Brit.

"Je moet het met een beetje meer respect benaderen dan je normaal zou doen, want de auto's smakken constant tegen de grond. Op sommige momenten deed ik gewoon een soort van wheelie waarbij de voorwielen van de grond kwamen. Dus ja, lastig."

Best of the rest

Om weer te kunnen strijden met Red Bull en Ferrari is een onrealistisch beeld laat Russell weten. "We hebben gezien hoe goed Ferrari bijvoorbeeld is over de kerbs in Imola." Wel wil het team in Monaco best of the rest zijn. Hoe de Duitse renstal haar problemen wil oplossen, is de hoofdvraag.

De Mercedes-coureur lijkt er in ieder geval een hard hoofd in te hebben. "Ik weet niet wat we nog meer aan de auto kunnen doen, we hebben alles gedaan om het wat makkelijker voor ons te maken en om ons een beetje meer vertrouwen te geven. Dus we hebben veel werk te doen, ik ben er alleen niet zeker van dat we het gat echt kunnen dichten."

Ook interessant:

Nog volop werk aan de winkel voor Verstappen en Red Bull

In de nieuwste Formule 1-podcast blikken Ruud Dimmers, Tom Coronel en host Joris Mosterdijk terug op de GP van Spanje. Max Verstappen won, maar het ging niet vanzelf. Verder kijken ze naar de problemen van Ferrari, de comeback van Hamilton, vooruit naar de GP van Monaco en nog veel meer. Beluister 'm hieronder!

Formule 1 GP Monaco 2022 RN365 Nieuwsdossier

1 reactie

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Geen grote updates meer voor Verstappen en Perez