Na de kwalificatie voor de Formule 1 Grand Prix van Singapore werd Max Verstappen op het matje geroepen bij de stewards voor meerdere vergrijpen, waaronder het ophouden van Yuki Tsunoda tijdens de sessie. Uiteindelijk kreeg hij geen (grid)straf, maar een reprimande. Niks aan de hand, zo leek het. Een week later in Japan is er echter door de FIA gesuggereerd dat Verstappen wél een straf had moeten krijgen. Het voorval in Singapore zal in de toekomst namelijk niet worden gebruikt als precedent als er naar vergelijkbare incidenten wordt gekeken. Daarmee impliceerden de stewards dus dat het uitblijven van een straf dus niet juist was. Nadat Lewis Hamilton het al vreemd vond en liet weten AI graag als hulpmiddel wil zien , is ook George Russell kritisch. Als voorzitter van de vakbond der F1-coureurs, laat hij zich tijdens het GP-weekend in Japan uit over de gebeurtenissen een week eerder op het Marina Bay Circuit. "Dat zelfs Max wegkwam met reprimandes was heel erg raar om te zien." "We willen natuurlijk dat er consistent wordt gehandeld. We kunnen begrijpen dat een oordeel vellen niet altijd even makkelijk is, maar in Singapore was het wel een beetje een inkoppertje. Het is raar dat er geen straf kwam", aldus de Mercedes-coureur. Ook Logan Sargeant kwam weg met een waarschuwing, in plaats van een gridstraf. Normaal gesproken wordt er voor het hinderen van een coureur in de kwalificatie sneller een straf gekregen, bijvoorbeeld een gridstraf voor de zondagrace.
Meest gelezen