Mercedes zet dit seizoen aardige stappen vooruit. Hoewel ze nog niet kunnen tippen aan de snelheid van Red Bull, is de W13 misschien toch wel iets beter in één aspect: het beheren van de bandentemperatuur. Echter, de Mercedes W13 vraagt om het geleidelijk opwarmen van de banden, om die temperatuut vervolgens langer in het juiste window te kunnen houden. "Ons bandenmanagement is het enige wat ons een racewinst op zou kunnen leveren. Op pure snelheid is Red Bull sneller", aldus George Russell tegenover de media, waaronder RacingNews365 . Dat Mercedes haar banden niet zo snel oververhit laat raken is in de race natuurlijk een groot voordeel, maar in de kwalificatie ligt dat net iets anders. Op zondagen is Mercedes vaak een stuk beter dan op zaterdagen in de kwalificaties. George Russell legt uit hoe dat precies zit. "Ik denk dat er geen twijfel over mogelijk is dat we heel goed zijn in het managen van de banden. Dat is echter wel nadelig voor ons in de kwalificatie", aldus Russell. "De auto's in het middenveld, die mogelijk sneller temperatuur in de banden krijgen, kunnen het zich veroorloven om langzamer te rijden in de out-lap, de band minder te beschadigen en dan een nog betere ronde kunnen rijden." "Terwijl je bij ons ziet dat we in onze out-laps in de kwalificatie snel moeten rijden om op temperatuur te komen. Daarmee beschadigen we het oppervlak van de band en dat is waarschijnlijk de reden waarom we minder goed presteren in de kwalificatie."
Meest gelezen