Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
George Russell

Russell verklaart waarom Mercedes van zaterdag op zondag ineens competitiever is

Mercedes is dit seizoen in de race over het algemeen een stuk sterker dan dat ze in de kwalificatie zijn. George Russell legt uit hoe dat komt en waarom ze ineens zo competitief zijn.

Russell Belgium
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Mercedes zet dit seizoen aardige stappen vooruit. Hoewel ze nog niet kunnen tippen aan de snelheid van Red Bull, is de W13 misschien toch wel iets beter in één aspect: het beheren van de bandentemperatuur. Echter, de Mercedes W13 vraagt om het geleidelijk opwarmen van de banden, om die temperatuut vervolgens langer in het juiste window te kunnen houden.

"Ons bandenmanagement is het enige wat ons een racewinst op zou kunnen leveren. Op pure snelheid is Red Bull sneller", aldus George Russell tegenover de media, waaronder RacingNews365.

Dat Mercedes haar banden niet zo snel oververhit laat raken is in de race natuurlijk een groot voordeel, maar in de kwalificatie ligt dat net iets anders. Op zondagen is Mercedes vaak een stuk beter dan op zaterdagen in de kwalificaties. George Russell legt uit hoe dat precies zit.

"Ik denk dat er geen twijfel over mogelijk is dat we heel goed zijn in het managen van de banden. Dat is echter wel nadelig voor ons in de kwalificatie", aldus Russell. "De auto's in het middenveld, die mogelijk sneller temperatuur in de banden krijgen, kunnen het zich veroorloven om langzamer te rijden in de out-lap, de band minder te beschadigen en dan een nog betere ronde kunnen rijden."

"Terwijl je bij ons ziet dat we in onze out-laps in de kwalificatie snel moeten rijden om op temperatuur te komen. Daarmee beschadigen we het oppervlak van de band en dat is waarschijnlijk de reden waarom we minder goed presteren in de kwalificatie."

Ook interessant:

Zo kan Verstappen wereldkampioen worden in Singapore

Max Verstappen kan op papier in Singapore al zijn tweede wereldtitel pakken. Maar wat moet daar precies voor gebeuren en op welke posities moet de concurrentie finishen? Joris Mosterdijk legt het je haarfijn uit in onderstaande video.

Geniet nog meer van jouw favoriete F1-site zonder advertenties, een exclusieve app én nog veel meer.

Check het snel!
Forbidden

Weddenschappen George Russell

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

4 reacties

Viaplay
x
Breaking Verstappen heeft slecht nieuws voor zijn fans: "Dit wordt een hele andere race"