Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Williams

Russell: "Williams gaat sneller als we niet voluit rijden"

De malaise bij Williams lijkt voorlopig nog verre van voorbij, George Russell houdt moed, maar stelt dat hij na drie Grands Prix nog altijd vooral worstelt met de FW42.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Williams Racing

George Russell maakt dit jaar zijn Formule 1-racedebuut bij Williams. De 21-jarige Brit is door de hevig ondermaatse bolide veroordeeld tot de achterhoede, maar weet ook dat hij zelf nog kan verbeteren: "Met sommige dingen ben ik wel blij. Aan mijn kant is ook nog zeker ruimte voor verbetering. Mijn laatste twee kwalificaties waren niet optimaal."

Dat de problemen bij Williams vooral door een slecht ontworpen auto komen, ondervinden Russell en zijn ervaren teamgenoot Robert Kubica elk weekend.

Russell: "We moeten gewoon een auto hebben die goed bestuurbaar en consistent is in bochten, daarmee winnen we het meeste tijd. Daar worstelen Robert en ik nu vooral mee. Soms lijkt het dat we sneller gaan als we op 98 procent rijden in plaats van honderd procent. Het is een leerproces. Helaas kunnen we niet zomaar rijden en het maximale eruit halen, omdat we niet zeker weten wat de auto elke bocht gaat doen."

De debutant verwacht op korte termijn nog geen grote verandering, ondanks het feit dat Williams-veteraan Patrick Head terugkeert om de technische leiding over te nemen van de ontslagen Paddy Lowe.

"We hebben wat kleine wijzigingen, hopelijk werken die zoals verwacht. Hopelijk leiden die tot grote tijdwinst. Maar op het moment wijst nog niets daar op", besluit Russell.