Lewis Hamilton probeert in de 48ste ronde van de race in Sao Paulo Max Verstappen in te halen. De Mercedes-coureur tracht de Nederlander buiten om in te halen in bocht vier. De Red Bull-coureur remt echter laat en beide coureurs schieten van de baan af.
Enkele ronde later lukt het Hamilton alsnog om de Limburger in te halen, maar de eerdere inhaalpoging is nog steeds niet vergeten. Zo liet Mercedes eerder weten in beroep te gaan tegen het besluit van de stewards. Carlos Sainz denkt dat het probleem in de toekomst voorkomen kan worden.
"Er moet gewoon een grindbak komen bij bocht vier, dan is het probleem opgelost", aldus Sainz tegen onder meer RacingNews365. "Je zag zondag bij de start ook een aantal auto's wijd gaan in bocht vier, wij deden dat ook. Als daar een grindbak had gelegen, hadden we dat niet kunnen doen."
Coureurs willen meer grindbakken in F1
"Dan is het ook geen probleem voor de stewards, voor Michael Masi, voor Lewis, voor Max of voor ons", legt de Ferrari-man uit. Sainz geeft aan dat de coureurs graag meer grindbakken zouden zien, maar dat de wedstrijdleiding daar nog niet in voorziet.
"Wij blijven vragen om grindbakken en we hopen dat ze in de toekomst worden geplaatst. Zeker op een circuit als in Sao Paulo, waar MotoGP niet rijdt, daar zien we graag grindbakken. Dan kunnen we ook nooit zo laat remmen in bocht vier."
Hij wordt bijgestaan door zijn teamgenoot Charles Leclerc. "Ik ben het daar compleet mee eens, ik heb er niks aan toe te voegen." De F1-coureurs komen 19 december weer in actie voor de Grand Prix van Qatar op opnieuw een circuit met veel uitloopstroken.
Ook interessant:
Coronel: "Doe dat en dan vreet Verstappen Hamilton op!"
Tom Coronel is nog steeds van mening dat Max Verstappen op dit moment de beste coureur is en Lewis Hamilton de coureurs met de beste bolide. Hij weet dan ook wel een scenario waarin Max de Mercedes-coureur zou verpletteren, zo legt hij in de onderstaande video uit.
Hét abonnement voor de echte racefan. Sluit je ook aan bij de tofste F1-community!
Meld je direct aan