Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Carlos Sainz

Sainz vond hardnekkig probleem na kwalificatie: "Ik moest de schade beperken"

Terwijl Charles Leclerc een podium pakte tijdens de thuisrace van Ferrari, wist Carlos Sainz niet verder te komen dan een vijfde plek. De boosdoener kwam uiteindelijk tijdens de race pas tevoorschijn en dus zat er niets anders op dan koste wat het kost de schade te beperken.

Sainz Quali Imola
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Ferrari had hoogstwaarschijnlijk meer gehoopt van het weekend in Imola. De tribunes kleurden rood en de Italiaanse renstal mikte na een paar goede rondetijden tijdens de trainingen op een podiumplek, maar het team kon tijdens de race op eigen bodem niet bepaald hoge ogen gooien. Charles Leclerc kwam uiteindelijk als derde over de eindstreep, maar het succes van de nieuwste upgrades bleef uit. Carlos Sainz werd daar uiteindelijk de dupe van. 

In gesprek met onder meer RacingNews365 werd al duidelijk dat de auto dag en nacht verschil vertoonde tussen de kwalificatie en de race. "Ik denk dat we simpelweg de pace misten. Ik ben totaal niet blij, want na de kwalificatie zagen we ineens iets dat niet naar behoren bleek te werken. We hadden ook wat problemen met de inzet van de batterij, dus ik moest tijdens de race vooral de schade beperken. We liepen het hele weekend achter de feiten aan en waren een paar tienden langzamer, dus dat was gewoon niet ideaal." 

Toch gaf de prestatie van zijn teamgenoot Sainz wel de nodige hoop wat de nieuwe upgrades betreft. "Ik denk dat Charles een goede pace liet zien tijdens de race, want het leek er op dat we kunnen vechten met de concurrentie. Maar tijdens de kwalificatie doen ze het wel echt beter, dus daar moeten we naar gaan kijken. We zullen dat koste wat kost moeten verbeteren, want er komen nog circuits aan waar we wat strategie en inhalen betreft weinig teweeg kunnen brengen. In Imola is duidelijk geworden dat we de snelheid over één ronde moeten verbeteren, want in Monaco draait het allemaal om de kwalificatie."  

Ook interessant:

De Grand Prix van Emilia-Romagna was vooral in de slotfase een zeer spannend schouwspel. Is McLaren sneller dan Red Bull en maakt alleen Max Verstappen met zijn kwaliteiten het verschil?Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk bespreken het in een gloednieuwe podcast van RacingNews365. Wil jij de podcast liever ook kijken, check hem dan hier op YouTube.

Unibet heeft een super stunt! Win 50x jouw inzet bij een zege van Verstappen, Norris of Piastri in België. Welke coureur zal er zegevieren?

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Win 50 keer jouw inzet!

Praat mee!

Viaplay
x
GP België Verstappen en Perez op de bon geslingerd na eerste vrije training