Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Mick Schumacher

Schumacher benadrukt verschil tussen 'bijzonder' Le Mans en F1

Mick Schumacher neemt dit weekend voor het eerst deel aan de 24 uur van Le Mans. De coureur van Alpine vertelt over zijn avonturen in het WEC en laat ook zijn licht schijnen op het verschil tussen de Formule 1 en Le Mans.

Mick Schumacher Alpine WEC
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Mick Schumacher maakt dit weekend zijn debuut in de 24 uur van Le Mans. De Duitser rijdt het WEC voor Alpine en rijdt de iconische race ook met het Franse team. Zoals Nyck de Vries al eerder aangaf in een exclusief interview met RacingNews365, is racen in Le Mans een '10-daagse marathon' vanwege alle tests en mediaverplichtingen die plaatsvinden in de aanloop naar de historische 24-uurs race.

Schumacher heeft zijn carrière vóór 2024 doorgebracht in single seaters. De overstap naar het WEC is dan ook een grote stap voor de Duitser, maar hij kan niet wachten om dit weekend van start te gaan op het legendarische Circuit de la Sarthe. "Ik vind het in sommige opzichten een beetje een bijzonder concept", zo vertelt Schumacher aan geselecteerde media, waaronder RacingNews365. 

"Dit is een eenmalig evenement waar iedereen zich op voorbereid en de andere races zijn meer een soort opwarmertje. Maar ik vind het een geweldige race. Het is mijn eerste keer, dus ik maak alles voor het eerst mee. Het laat echt zien dat de mensen hier zijn omdat ze een passie hebben voor racen. En dat is natuurlijk heel erg leuk om te zien. Dus ik denk dat ik er persoonlijk gewoon heel erg naar uitkijk om aan de race te beginnen en te zien hoe dat voelt. 24 uur op het scherpst van de snede, dat is zeker de langste periode die ik ooit heb meegemaakt. Ik kijk er dus naar uit", aldus Schumacher.

Schakelen tussen WEC en F1

Toch is de hypercar van Alpine niet de enige auto waar Schumacher momenteel mee rijdt. Als reservecoureur van Mercedes heeft de afgelopen tijd veel testdagen afgewerkt in oude F1-auto's van Mercedes. Er is natuurlijk een groot verschil tussen testen met oude F1-auto's en competitief rijden als 'vaste' coureur van Alpine.

Tel daarbij op dat een hypercar in vrijwel alle opzichten anders is dan een Formule 1-auto en het is duidelijk dat de twee categorieën niet vergelijkbaar zijn. Iets wat Schumacher kan onderstrepen. Desondanks heeft hij geen problemen met het schakelen tussen de verschillende auto's, een vaardigheid die hij dit jaar heeft ontwikkeld. 

"Het is totaal niet vergelijkbaar in de zin dat het twee verschillende kampioenschappen zijn. Zo zie ik het ook", voegde de voormalig coureur van Haas hier aan toe. "Dus wanneer ik weer in een Formule 1-auto stap om bijvoorbeeld te testen, ben ik echt in staat om de twee van elkaar te scheiden."

Ook interessant:

Was de Grand Prix van de Canada de leukste race van het seizoen? Misschien wel. Regen zorgde voor glibberige omstandigheden, spektakel en crashes, waarna Max Verstappen zich tot koning kroonde. Maar hoe cruciaal was deze zege nou voor de titelstrijd? Kom er maar in, Joris Mosterdijk, Tom Coronel en Ruud Dimmers! 

Als je de podcast liever bekijkt op Youtube, klik dan hier.

Nu de herfststop voorbij is, wordt dit weekend de GP van de Verenigde Staten verreden. Als Max Verstappen of een andere favoriet dit weekend wint in Austin, betaalt Unibet maar liefst 50 keer jouw inzet uit!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Win 50 keer jouw inzet!

Praat mee!

Viaplay
x
Trucje Verstappen verklaart opzienbarend Red Bull-trucje