Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Schumacher komt met bijzondere verklaring na uitschakelen Latifi

Mick Schumacher reed tijdens de race in Abu Dhabi tegen de achterkant van Nicholas Latifi aan waardoor de Canadees de Grand Prix niet kon uitrijden. De Haas-coureur heeft een bijzondere verklaring voor het incident.

Het gevecht tussen Mick Schumacher en Nicholas Latifi zorgde tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi kort voor een gele vlag. De Duitser probeerde een inhaalpoging te maken op de Canadees, maar tikte hem daarbij aan waardoor ze samen spinden. De coureur van Haas werd uiteindelijk door de wedstrijdleiding aangewezen als de schuldige. Schumacher heeft echter een bijzondere verklaring voor de botsing. "Over het algemeen heb je met deze auto's niet echt een groot overzicht van wat er om je heen gebeurt", zo legt hij uit aan onder andere RacingNews365 . "De banden staan erg hoog, het stuur zit zowat in je gezicht. Hij (Latifi, red.) verremde zichzelf een beetje, ging wijd en kwam toen terug de baan op. En ik verwachtte dat eerlijk gezegd niet." "Ik zag hem simpelweg niet, dus het was frustrerend. Ik kon nog een paar goede ronden rijden, maar aan het einde waren de banden op." Schumacher kreeg een tijdstraf van vijf seconden, maar dat kan hem een worst wezen. "Om eerlijk te zien boeit het me niet echt." Bekijk het incident tussen Schumacher en Latifi hieronder. Het artikel gaat daaronder verder.

Schumacher erkent dat het geen perfecte race was

Latifi kon de race niet uitrijden door het incident, maar Schumacher wist ook geen punten te scoren in Abu Dhabi, hij eindigde op P15. Het was geen perfecte race voor de Duitser, zo geeft hij toe. "Over een enkele ronde op zaterdag ziet het er altijd een beetje anders uit, omdat je er als coureur echt alles uit kunt halen. Maar in de race is het moeilijker, gewoon omdat je met verschillende elementen te maken hebt. De wind verandert, net als de banden op het moment dat je ze blokkeert. Het materiaal, de systemen, alles moet perfect zijn om het beste uit de race te halen. En dat was gewoon niet het geval", aldus Mick na zijn laatste race voor Haas.

Viaplay
x
GP België Verstappen en Perez op de bon geslingerd na eerste vrije training