Commercieel eindverantwoordelijke namens Liberty Media voor de Formule 1, Sean Bratches, liet al weten zeer in zijn nopjes te zijn met de behaalde aantallen. Meer dan vier miljoen mensen in totaal bezochten de 21 Grands Prix die in 2018 op het programma stonden.
De Britse en de Mexicaanse Grand Prix wisten als enige twee wedstrijden een weekendtotaal van 300.000 bezoekers te overtreffen, de seizoensouverture in Australië behaalde dat cijfer ternauwernood niet. In het Albert Park in Melbourne kwamen gedurende vier dagen (dus inclusief de donderdag) 295.000 bezoekers. Naast de Belgische Grand Prix konden ook de wedstrijden in de Verenigde Staten, Singapore en Hongarije toeschouwersaantallen van boven de 200.000 overleggen. Het grote zorgenkindje van 2017, de Grand Prix van Azerbeidzjan, wist van haar nieuwe plaats op de kalender (van eind juni naar eind april verschoven) goed gebruik te maken. De bezoekersaantallen in de voormalige Sovjetrepubliek stegen met meer dan dertig procent. Ook de Grand Prix van Oostenrijk maakte een gigantische groei mee, mede dankzij de vele Nederlandse fans die naar de Red Bull Ring afreisden. Waar de Maleisische Grand Prix, waarvan de laatste editie werd gewonnen door Max Verstappen, na 2017 niet meer werd gehouden, maakten de Duitse en de Franse Grands Prix het gemis van de race in Zuidoost-Azië goed. Beide teruggekeerde evenementen scoorden beter dan de Maleisische GP in 2017 had gedaan.
Meest gelezen