De nieuwe halo-graphics werden voor het eerst bij de Grand Prix van Azerbeidzjan getest, maar worden dus nog verder uitgebreid. Dat vertelt F1's mediadirecteur Dean Locke aan Autosport . De Formule 1 heeft namelijke toegang tot nog meer data zoals G-krachten, live GPS en sectortijden. Het doel is om zoveel mogelijk extra informatie te tonen, zonder teamgevoelige data met het publiek te delen. "Teams gaan je sowieso niets geven dat een ander team een voordeel geeft, maar we kunnen wel met de teams samenwerken", aldus Locke .
Op de vraag waarom de Grand Prix van Azerbeidzjan pas de eerste race was waar de halo-graphics werden getoond geeft Locke aan dat de winter te kort was om vóór de seizoensstart de nieuwe graphics klaar te hebben. Maar volgens Locke was dat het wachten meer dan waard: "We zijn enthousiast dat we nu meer kunnen doen. We kunnen diverse gegevens aan het kijkerspubliek tonen en ze zodoende een beetje meer enthousiasmeren voor de sport." Locke voegt toe dat ze bij het ontwerp van de halo-graphics invloeden uit de gamewereld hebben gebruikt. "We hebben nu een geweldige onderzoeks- en marketingafdeling. Zij leggen ons ontwerpen voor die we vroeger nooit gebruikt zouden hebben." "De nieuwe visuals lijken aan te slaan onder het Formule 1-publiek en dat is natuurlijk geweldig."
Meest gelezen