Max Verstappen die vanaf de zesde plaats kwam en te winnen op de manier waarop hij dat deed... ik denk niet dat het zo close was als werd getoond op tv. Realistisch gezien denk ik dat als Lewis Hamilton in de buurt van DRS was gekomen, Max meer in de auto had gehad om te pushen. Hij was duidelijk aan het worstelen met de remmen, dus daarom zal hij niet zo hard gepusht hebben, als hij zou hebben gedaan als hij zich comfortabel zou voelen. Maar ik weet zeker dat als ze ineens op de radio zouden zeggen 'Lewis ligt 1,2 seconden achter', je zou zien dat Max sterker voor de dag zou komen en ik ben er vrij zeker van dat Max meer uit de auto had kunnen halen als hij het nodig had gehad.
Het was een briljante rit, je kunt hem niets kwalijk nemen. Het is niet ondenkbaar dat we aan het eind van dit seizoen, met nog vier races te gaan, een situatie zullen zien waarin Max derde staat in de het lijstje van meeste GP-zeges allertijden. Hij heeft er nog maar één te gaan om Alain Prost te evenaren en nog drie om op gelijke hoogte te komen met Sebastian Vettel. Hij zit in een fantastische auto, een fantastische flow, rijdt zo goed als een coureur ooit heeft gereden - misschien wel beter.
Het is heel goed denkbaar dat hij dit jaar op gelijke voet eindigt met Vettel op 53 overwinningen - of misschien wel 54, wie weet?
Anderen bekeken ook:
Concurrentie Mercedes en McLaren
Ik denk dat Mercedes eindelijk de goede kant op gaat, en ik zeg 'eindelijk' omdat ze twee jaar lang aan het klungelen zijn geweest, maar McLaren produceert constant een goede auto, week in week uit en niet zo circuitafhankelijk... Lando schat zijn kansen op een racezege voor de rest van het jaar laag in, maar ik zou McLaren niet zomaar uitvlakken.
Het zijn zeker de twee topteams (Mercedes en Mclaren, achter Red Bull, red.) en helaas had Aston Martin het slechtste weekend van het jaar. Ondanks dat Stroll punten pakte, was het nog steeds een behoorlijk zwaar weekend. Dat Fernando terug moest naar een auto met de oude specificaties geeft aan dat hij geen vertrouwen had in de upgrades, maar daar is een reden voor.
Er zijn mensen die voor sprintraces zijn en mensen die er niet voor zijn. Maar waar het wel voor zorgt - en dat was dit weekend heel duidelijk te zien - is dat als je upgrades naar een auto brengt en alleen VT1 hebt om ze te testen, je op het punt kunt komen waar Aston Martin kwam. Het punt waar de upgrades niet hebben gewerkt en je niet genoeg tijd hebt gehad om ze uit te zoeken. Dan kom je in een situatie terecht waarin je zelfs achteruit gaat. Dat is precies wat er met Aston Martin is gebeurd. Ik kan zien waar ze het moeilijk hadden, maar ik denk dat het voor iedereen hetzelfde is.
Mercedes en McLaren lijken de beste van de rest, Ferrari helpt zichzelf niet met de strategie. Ze lijken nog steeds te twijfelen over wat ze moeten doen in een race en de racepace is niet altijd geweldig. Dus ik denk dat van de drie auto's - Ferrari, Mercedes en McLaren - Mercedes en McLaren het duidelijk beter doen dan Ferrari.
De beroemde RN365 kalender download is er weer! Zet de F1-kalender voor 2025 met een druk op de knop in jouw agenda en mis geen seconde van het nieuwe F1-seizoen.
Download de F1-kalenderMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!