De wedstrijdleiding in Suzuka heeft een tweede onderzoek ingesteld naar het incident tussen Charles Leclerc en Max Verstappen. Het eerste onderzoek, waarvan de uitslag op korte termijn wordt verwacht, is gericht op de aanrijding tussen beide coureurs. Leclerc wordt door Red Bull verweten dat hij roekeloos was in de tweede bocht en zo Verstappen elimineerde. De Nederlander moest na vijftien ronden zijn bolide parkeren in verband met de ontstane schade. Het tweede onderzoek richt zich op de schade waarmee Ferrari Leclerc door liet rijden. Ondanks dat zijn voorvleugel zwaar beschadigd was en de endplate los hing, liet het team haar coureur nog een tweede ronde doorrijden. Pas aan het einde van de tweede ronde bezocht de coureur de pits. De wedstrijdleiding zou Ferrari verzocht hebben om dit al aan het einde van de eerste ronde te doen. In de tweede ronde brak de endplate op hoge snelheid af, waarbij die terecht kwam op de auto van de achter Leclerc rijdende Lewis Hamilton. Een van de brokstukken rukte de spiegel van zijn Mercedes af. De wedstrijdleiding onderzoekt nu of Ferrari het reglement overtrad en de coureurs onnodig in gevaar bracht. UPDATE: Leclerc heeft een tijdstraf van 15 seconden ontvangen. Vijf voor het incident met Verstappen, 10 voor het doorrijden met zijn kapotte vleugel. Ferrari ontvangt een boete van $25.000
Meest gelezen