De puissant rijke Lawrence Stroll zwaait sinds september 2018 niet alleen de scepter bij het voormalige Force India, hij is sinds kort ook eigenaar van sportwagenfabrikant Aston Martin. Binnenkort krijgt hij zelfs formeel de functie van bestuursvoorzitter toebedeeld. Niet zo gek dus al met al dat de illustere naam van Aston Martin in 2021 wordt gebruikt voor Strolls F1-renstal. In een gesprek met het Duitse Motorsport Total rept Stroll niet over mogelijk te behalen Grand Prix-zeges en ook niet over het uitdagen van de Grote Drie. Hij ziet de terugkeer van de merknaam Aston Martin in de Formuile 1 na een afwezigheid van 60 jaar vooral als een geweldige marketingkans. "We kunnen een doelgroep van twee miljard mensen bereiken”, laat de Canadees optekenen. “We hebben ook de mogelijkheid om onze klanten op 22 locaties te entertainen en aan ons te binden.” Volgens Stroll is Formule 1 een goede gelegenheid voor alle partijen om het oer-Britse merk te versterken en het imago van Aston Martin verder op te bouwen. “Het doel is van Aston Martin een wereldwijd luxemerk te maken.” Racing Point-teambaas Otmar Szafnauer meldt dat in het kader van de transformatie van het team honderd Aston Martin-ontwerpers die eerder voor Red Bull werkten, in het Formule 1-programma worden geplaatst wanneer de nieuwe fabriek in Silverstone volgend jaar is voltooid.
Meest gelezen