In de eerste helft van de race gooide de #20-bolide van Team Redline hoge ogen. Max Verstappen, Lando Norris, Atze Kerkhof en Greger Huttu waren te allen tijde vooraan te vinden en met name Kerkhof legde een onwaarschijnlijk tempo aan de dag. De overwinning leek binnen handbereik, maar in de nacht begonnen de problemen. Serverproblemen zorgde voor glitches in de game waardoor respectievelijk Verstappen en Kerkhof crashten. Die eerste schuiver kostte al veel tijd, de tweede crash zorgde er zelfs voor dat de formatie de server niet meer binnen wist te komen. Het was einde verhaal, zo werd gedacht, totdat vele uren laten de organisatie besloot de complete server opnieuw te laden. Op 146 ronden achterstand mocht Team Redline weer instappen. Voor de prijzen deed het team toen al niet meer mee, maar de race finishen bleef een doel op zich. Het was Kerkhof die het stuur voor de laatste uren ter hand nam en een poging deed de snelste ronde te rijden. Daarvoor kwam de simcoureur echter ruim een seconde tekort. De auto kwam uiteindelijk als 25ste onder het zwart-wit-geblokt door. De 24 uur van Le Mans werd na een zinderende slotfase gewonnen door het Rebellion Williams-team van Deletraz, Marciello, Wisniewski en Brzezinksi. De zusterauto van dat team kwam in de slotfase nog rap naderbij, maar stond zelf onder druk van het ByKolles Burst-team. Zo werden bij het vallen van de vlag de beide Rebellion Williams' gesplit. De overwinning in de GTE-klasse gaat naar de Porsche van onder andere de winnaar van de 24 uur van Le Mans van 2015, Nick Tandy. Aston Martin en de door de Romain Grosjean ingeschreven Corvette maakten het podium compleet. In die klasse kwam Charles Leclerc namens Ferrari niet verder dan de zestiende plaats, gelijk aan de 44ste plaats overall.
Meest gelezen