Ferrari zou de reglementen omzeilen door met twee uitgangen van de batterij de sensor die het verbruik meet te omzeilen. Volgens deskundigen moet dat een winst van 20pk op kunnen leveren. Het probleem met het vermeende bedrog van Ferrari is dat het moeilijk is aan te tonen. De technieken zijn zo gecompliceerd dat zelfs FIA-technici moeite hebben alles helemaal te doorgronden.
Steekproeven in Barcelona hebben ook in het Ferrari-kamp niets opgeleverd en het is zeer onwaarschijnlijk dat Ferrari na de GP van Azerbeidzjan iets heeft kunnen veranderen, omdat het complete systeem is verzegeld. Er lijkt dus geen vuiltje aan de lucht voor Ferrari. Mercedes dringt er ondertussen bij de FIA op aan dat onderzoeken naar teams sneller afgehandeld dienen te worden, waaronder ook de batterij-kwestie van Ferrari: "Het duurt allemaal veel te lang voordat de FIA werkelijk uitspraak doet over dergelijke grijze gebieden. Elke race zonder duidelijkheid, kan een verloren race zijn. De FIA moet dan ook vóór de GP van Monaco enkele zaken ophelderen, anders zien we ons genoodzaakt officieel protest in te dienen", aldus Niki Lauda .
Meest gelezen