Gistermiddag werd de nieuwe Ferrari auto gepresenteerd. Met deze rode bolide wil het Italiaanse team weer het ultieme doel bereiken: wereldkampioen worden. Vorig jaar was het team erg dicht bij, maar er waren bepaalde circuits waar ze tekort schoten ten opzichte van Mercedes. Dit waren voornamelijk de hogesnelheidscircuits. Bij de Grand Prix’s op Silverstone en vooral Monza was het krachtsverschil tussen de twee renstallen te groot. Tijdens de presentatie van de auto legt technisch directeur Mattia Binotto uit dat het team hard gewerkt heeft om dit verschil te minimaliseren. ''Als we de balans opmaken van vorig seizoen werd al vrij snel iets duidelijk. Bij de lage snelheden waren we erg goed en bij hoge snelheden konden we Mercedes niet bijhouden. Daarom hebben we gestreefd naar een aerodynamische ontwikkeling die de auto op alle circuits even sterk maakt.''
Volgens Binotto heeft het team uit Maranello vooral gewerkt aan het langer maken van de wielbasis, de evolutie van het bodywork en het slanker maken van de auto aan de achterkant. De Italiaan gelooft dat deze aspecten de aerodynamische efficiëntie van Ferrari zal verbeteren. ''Als het gaat om prestaties zijn dit allemaal onderdelen die bijdragen aan de aerodynamica van de auto verbeteren. We proberen het weerstandsniveau in het algemeen te verbeteren en hierdoor wordt de efficiëntie hoger. Wat we vandaag laten zien is niet hetzelfde als vorig jaar, het is verder ontwikkeld. De sterke punten zijn aanwezig en we blijven ons verbeteren.''
Meest gelezen