Met een kersvers Red Bull-contract op zak - Helmut Marko gaat nog drie jaar door bij Red Bull - reageert de adviseur op de laatste geruchten over zijn team.
Een van de crashtests voor de nieuwe RB20 - die voor de voorkant van de F1-bolide - zou zijn mislukt. RacingNews365 heeft begrepen dat Red Bull de crashtest bij haar eerste poging inderdaad niet heeft doorstaan. De zogeheten Front Impact Structure Dynamic Test is slechts een van de vele crashtests aan welke moet worden voldaan, dus van paniek is er absoluut geen sprake bij het team van Red Bull.
In gesprek met F1 Insider wordt Marko geconfronteerd met de mislukte crashtest. Alhoewel hij niet ontkent of toegeeft, moet hij wel lachen. Volgens hem zou het niet meer dan logisch zijn dat het eerst mis gaat voordat het goed gaat. "Lachwekkend. Als we de eerste crashtest hadden doorstaan, dan zou dat juist een probleem zijn. Dan zouden we het niet goed hebben gedaan!"
Red Bull zoekt dus ook dit jaar de grenzen op, ook al was de RB19 vorig jaar zo dominant. Zouden ze dat niet doen, dan waren ze met vlag en wimpel geslaagd.
Een van de crashtests voor de nieuwe RB20 - die voor de voorkant van de F1-bolide - zou zijn mislukt. RacingNews365 heeft begrepen dat Red Bull de crashtest bij haar eerste poging inderdaad niet heeft doorstaan. De zogeheten Front Impact Structure Dynamic Test is slechts een van de vele crashtests aan welke moet worden voldaan, dus van paniek is er absoluut geen sprake bij het team van Red Bull.
In gesprek met F1 Insider wordt Marko geconfronteerd met de mislukte crashtest. Alhoewel hij niet ontkent of toegeeft, moet hij wel lachen. Volgens hem zou het niet meer dan logisch zijn dat het eerst mis gaat voordat het goed gaat. "Lachwekkend. Als we de eerste crashtest hadden doorstaan, dan zou dat juist een probleem zijn. Dan zouden we het niet goed hebben gedaan!"
Red Bull zoekt dus ook dit jaar de grenzen op, ook al was de RB19 vorig jaar zo dominant. Zouden ze dat niet doen, dan waren ze met vlag en wimpel geslaagd.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!