'Mission Winnow', staat er in Japan op de Ferrari geschreven. Na vijf nederlagen in de laatste zes Grands Prix zou je dit kunnen interpreteren als 'mission win now', maar dat blijkt niet het geval te zijn.
Het werkwoord 'winnowing' betekent in het Engels namelijk zoiets als 'een frisse wind laten waaien'. Phillip Morris is het moederbedrijf van sigarettenmerk Marlboro, dat vanaf medio jaren '70 een belangrijke sponsor van het team van Ferrari was. Sterker nog, de stal stond jarenlang officieel ingeschreven als 'Scuderia Ferrari Marlboro'. Veel kopstukken van Marlboro zijn uiteindelijk bij Ferrari beland: zo kwamen teambaas Maurizio Arrivabene en CEO Louis Camilleri via hun werk voor Marlboro in contact met de Italiaanse renstal. Phillip Morris beseft anno 2018 echter dat roken niet bevorderlijk is voor de gezondheid en probeert daarom mensen juist af te raden om ermee te beginnen. Met Misson Winnow wordt dan ook gestreefd naar een rookvrije samenleving, waarin gezondere alternatieven de plaats van de sigaret innemen. Mission Winnow staat dus voor het verminderen van rokers in de samenleving, al zal Ferrari het ook mét spatie in het woord winnow kunnen interpreteren. Met nog vijf races voor de boeg staat de Italiaanse stal zowel in het rijders- als in het constructeurskampioenschap achter Mercedes en moet er dus worden gewonnen om de achterstand in te lopen.
Meest gelezen