© Mercedes

Nieuwsoverzicht

Terugblik 2010: Mercedes keert terug op Formule 1-toneel

1 februari 2010: Het Ricardo Tormo in Valencia is het decor voor de officiële eerste wintertest van het seizoen. Maar voor het zover is wordt in de pitstraat de auto met typeaanduiding MGP W01 gepresenteerd. Mercedes is als zelfstandig opererend constructeur terug in de sport!

Na enkele minuten van beleefd lachen naar de camera's is het Nico Rosberg die Mercedes' eerste Formule 1-bolide sinds 1955 als eerste de sporen geeft. De Duitser komt over van Williams en is klaar voor het echte werk. Het is het begin van een samenwerking die Rosberg na zeven seizoen zijn wereldtitel oplevert. Maar op die eerste februari moet hij in de ochtend nog even genoegen nemen met de derde tijd, achter de na zijn crash teruggekeerde Felipe Massa en Pedro de la Rosa in de Sauber.

In de middag moet Rosberg het stuur laten aan zijn teamgenoot. Een teamgenoot van naam en ja, het is even wennen. De kenmerkende rode helm van Michael Schumacher gaat niet langer meer verscholen tussen het rode bodywork van Ferrari, maar tussen het zilvergrijs van Mercedes. Schumacher én Mercedes kiezen voor een tweede avontuur in de Formule 1 en vinden elkaar om de wederzijdse torenhoge ambities waar te maken.

Schumacher laat zien het sturen nog niet verleerd te zijn en is na veertig ronden meer dan een halve seconde sneller dan Nico Rosberg (39 ronden). Toch kan ook Schumacher niet tippen aan de tijden van de heren Massa en De la Rosa. Maar de eerste tijden voor Mercedes en Schumacher staan weer op de klok en het beoogde sprookjeshuwelijk is officieel ingezegend.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen