Na enkele minuten van beleefd lachen naar de camera's is het Nico Rosberg die Mercedes' eerste Formule 1-bolide sinds 1955 als eerste de sporen geeft. De Duitser komt over van Williams en is klaar voor het echte werk. Het is het begin van een samenwerking die Rosberg na zeven seizoen zijn wereldtitel oplevert. Maar op die eerste februari moet hij in de ochtend nog even genoegen nemen met de derde tijd, achter de na zijn crash teruggekeerde Felipe Massa en Pedro de la Rosa in de Sauber.
In de middag moet Rosberg het stuur laten aan zijn teamgenoot. Een teamgenoot van naam en ja, het is even wennen. De kenmerkende rode helm van Michael Schumacher gaat niet langer meer verscholen tussen het rode bodywork van Ferrari, maar tussen het zilvergrijs van Mercedes. Schumacher én Mercedes kiezen voor een tweede avontuur in de Formule 1 en vinden elkaar om de wederzijdse torenhoge ambities waar te maken. Schumacher laat zien het sturen nog niet verleerd te zijn en is na veertig ronden meer dan een halve seconde sneller dan Nico Rosberg (39 ronden). Toch kan ook Schumacher niet tippen aan de tijden van de heren Massa en De la Rosa. Maar de eerste tijden voor Mercedes en Schumacher staan weer op de klok en het beoogde sprookjeshuwelijk is officieel ingezegend.
958998476888662016
1 FEBRUARY 2010 🗓️ A historic day... W01 hits the track for the FIRST time in Valencia! @MercedesBenz is BACK in @F1 !! #OnThisDay #OTD pic.twitter.com/i5wZ48IYid — Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 1, 2018
Meest gelezen