2015 - Toro Rosso In 2015 rijdt Max Verstappen voor het eerst in zijn leven op het Circuit Gilles Villeneuve. Hoewel de Toro Rosso van dat jaar een goede auto is, wordt Verstappen in Montreal gehinderd door een gebrek aan vermogen van de Renault-motor. De gridstraffen die hij krijgt voor de crash met Romain Grosjean in Monaco en voor het wisselen van de motor helpen hem niet. Max Verstappen start achteraan en rijdt eigenlijk een onzichtbare race. Meer dan de vijftiende plek zit er niet in voor de Nederlander. Kwalificatie: 12e Race: 13e 2016 - Red Bull In 2016 is Max Verstappen de sensatie van het jaar als hij de Grand Prix van Spanje bij zijn Red Bull-debuut wint. Een race later valt er weinig te juichen, want in Monaco crasht hij in één weekend liefst drie keer. In Canada wil hij orde op zaken stellen en daar slaagt hij goed in. In een rondenlang duel weet hij Nico Rosberg van zich af te houden.
Ja, het snelheidsverschil tussen de Mercedes-krachtbron en de Renault-motor bestaat nog steeds, maar Verstappen toont aan dat hij als de beste kan verdedigen. En als Nico Rosberg er eenmaal toch voorbij is, verliest hij de controle over zijn bolide en wint Verstappen direct die positie terug. Verstappen wordt vierde in 2016. Kwalificatie: 5e Race: 4e 2017 - Red Bull De bliksemstart van Max Verstappen ligt bij velen in het geheugen gegrift. Meer dan P5 zit er in de kwalificatie niet in op het circuit waar vermogen doorslaggevend is. Een dag echter later katapulteert Verstappen zich werkelijk naar de tweede plaats. Kimi Raikkonen, Valtteri Bottas en Sebastian Vettel hebben allemaal het nakijken. De euforie is echter van korte duur. In de elfde ronde zorgen elektrische problemen ervoor dat Verstappen, nog altijd liggend op die knappe tweede positie, de strijd moet staken. De teleurstelling is enorm bij de Verstappen. Het was niet de eerste keer dat hij met een kapotte RB13 uitviel en het zou ook zeker niet de laatste keer zijn in 2017. Kwalificatie: 5e Race: DNF
Meest gelezen