Er was geen vuiltje aan de lucht voor George Russell en Mercedes, zo leek het, toen hij met nog anderhalf testuur te gaan aanzette voor zijn 27e ronde van de middag. Toen gingen er plots alarmbellen rinkelen en werd het scherm op zijn stuur rood. De reden? Hydraulische problemen. De auto bleef vastzitten in de vierde versnelling. Check hieronder dat moment terug. Artikel gaat daaronder verder.
Geheimzinnig
Russell wist zijn Mercedes W14 niet terug te brengen naar de pitbox: halverwege het rondje viel de Brit stil en dus moest de F1-bolide achterop een vrachtwagen terug naar de pitstraat worden gebracht. Het duurde lang, want Mercedes stuurde enkele poppetjes uit de pitbox de baan op om een doek over de W14 te doen. Niet alleen over, maar ook onder, zodat spionnen niet af konden kijken en foto's konden maken. Het duurde even voordat de auto weer terug in de pitstraat was, maar met nog ruim een uur op de klok leken er mogelijk nog meters in te zitten voor Mercedes. Maar niet dus, zo meldt een woordvoerder van het team. "We kunnen bevestigen dat het inderdaad een hydraulisch probleem was dat George deed stoppen. Het is zeer onwaarschijnlijk dat we de auto nog op de baan gaan zien deze vrijdag."
Meest gelezen