© Getty Images / Red Bull Contentpool

Nieuwsoverzicht

Toepassen nieuwe Renault-motor kost Red Bull één miljoen

Red Bull moet diep in de buidel tasten om de nieuwe Spec C-motor van Renault achterin de Red Bull RB14 te kunnen leggen. Aan de installatie van Renault's laatste upgrade hangt een prijskaartje van één miljoen euro.

Red Bull onderwerpt de Spec C-motor van Renault morgen aan een eerste evaluatie, om van daaruit de te varen koers voor de rest van het weekend te bepalen. De nieuwe Renault-motor moet immers een klap sneller zijn, maar de betrouwbaarheid kan niet gegarandeerd worden.

Voor een product dat zich nog niet heeft bewezen, moet Red Bull diep in de buidel tasten. De laatste specificatie Renault-motor kent een andere configuratie, waardoor Red Bull het nodige aan koelsystemen moet verplaatsen. Kostenplaatje voor dit alles: "Eén miljoen euro", aldus Red Bull-adviseur Helmut Marko. Tegelijk met de montage van de nieuwe verbrandingsmotor wordt ook de nieuwe MGU-K gemonteerd.

Max Verstappen heeft in zijn motorenpoule nog ruimte om straffeloos van krachtbron te wisselen, dit in tegenstelling tot Daniel Ricciardo. De Australiër weet allang dat hem een forse gridstraf te wachten staat vanwege de installatie van een nieuwe motor. Mocht Verstappen zowel van verbrandingsmotor en MGU-K wisselen, dan wacht ook hem een gridstraf. De Nederlander heeft al meer MGU-K's verbruikt dan is toegestaan en zal dan tien plaatsen gridstraf aan de broek krijgen.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen