Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Tost geïrriteerd: "Niet Formule E, maar Formule 1 heeft de techologie van de toekomst"

De huidige motorregels zullen tot en met het seizoen 2024 in werking blijven. In 2025 pas zal er een nieuwe motor haar intrede doen in de Formule 1. Er gaan stemmen op om die nieuwe motoren milieuvriendelijker te maken dan de huidige motoren, maar Franz Tost wil hier niks van weten.

De huidige complexe motoren zullen nog tot minstens 2024 aanwezig zijn in de Formule 1-paddock. Volgens Toro Rosso-teambaas Franz Tost is er geen weg terug naar simpelere motoren. De huidige motoren hebben verschillende complexe onderdelen die volgens Tost de technology of the future zijn. Wat betreft het milieu vindt de Oostenrijker dat er in de Formule 1 helemaal niks veranderd moet worden. "Als je de huidige Formule 1-motor achterin een normale personenauto zou leggen, dan zou deze ongeveer twee liter benzine gebruiken per 100 kilometer. Iedereen praat wel over E-cars , maar die energie moet toch ook ergens vandaan komen? Op de achtergrond bij de Formule E staan er ergens gewoon vijftig aggregaten die op diesel werken de elektriciteit op te wekken" "Alle grote autofabrikanten mengen zich in de Formule E of ontwikkelen elektrische auto's, maar ik vraag me af waarom. De toekomst van de technologie ligt duidelijk in de Formule 1. Misschien dat het hybride aandeel van de Formule 1-motoren in de toekomst vergroot zal worden, maar dat is geen probleem, want het gaat mij om de achterliggende technologie en die is in de Formule 1 van het hoogste niveau", aldus Tost.

Viaplay
x
Data Verstappen worstelt ook in droge omstandigheden