© Getty Images / Red Bull Contentpool

Nieuwsoverzicht

Tovert Red Bull weer een tactisch konijn uit de hoge hoed?

Voor de Grand Prix van Groot-Brittannië besloot Pirelli met de softs, mediums en hards relatief harde banden mee te nemen naar Silverstone. Geen overbodige luxe gezien de vele klapbanden van de afgelopen jaren. De slijtage van het rubber ligt vanwege de vele hogesnelheidsbochten bijzonder hoog en dat gegeven kan weleens een bepalende rol gaan spelen tijdens de de race.

Ook Pirelli zelf weet niet zeker óf en hoelang de banden het gaan houden. De Italianen geven aan dat een éénstopper (softs-mediums of soft-hards) in theorie het snelst is, maar houdt een alternatieve strategie achter de hand voor het geval 'de slijtage hoog uitvalt'.

In dat geval stelt Pirelli een tweestopper voor, waarbij er na een start op de softs tot twee keer toe gewisseld wordt naar de medium-compound. Het zijn echter enkel de Williams-coureurs die over twee nieuwe setjes mediums beschikken. De harde banden bieden in geval van nood mogelijk uitkomst.

Een week geleden toonde Red Bull aan dat het strategisch wel goed zit bij het Brits-Oostenrijkse team. Als er (noodgedwongen) snel geschakeld moet worden tussen strategieën mag het Red Bull van Max Verstappen nog niet uitgevlakt worden.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen