Voor de Grand Prix van Groot-Brittannië besloot Pirelli met de softs, mediums en hards relatief harde banden mee te nemen naar Silverstone. Geen overbodige luxe gezien de vele klapbanden van de afgelopen jaren. De slijtage van het rubber ligt vanwege de vele hogesnelheidsbochten bijzonder hoog en dat gegeven kan weleens een bepalende rol gaan spelen tijdens de de race. Ook Pirelli zelf weet niet zeker óf en hoelang de banden het gaan houden. De Italianen geven aan dat een éénstopper (softs-mediums of soft-hards) in theorie het snelst is, maar houdt een alternatieve strategie achter de hand voor het geval 'de slijtage hoog uitvalt'. In dat geval stelt Pirelli een tweestopper voor, waarbij er na een start op de softs tot twee keer toe gewisseld wordt naar de medium-compound. Het zijn echter enkel de Williams-coureurs die over twee nieuwe setjes mediums beschikken. De harde banden bieden in geval van nood mogelijk uitkomst. Een week geleden toonde Red Bull aan dat het strategisch wel goed zit bij het Brits-Oostenrijkse team. Als er (noodgedwongen) snel geschakeld moet worden tussen strategieën mag het Red Bull van Max Verstappen nog niet uitgevlakt worden.
Meest gelezen