Heel vreemd is dat overigens niet, aangezien Max Verstappen het in al zijn deelnamen moest doen met de Renault-motor. De Franse krachtbron komt pk's tekort, wat juist op de 'Temple of Speed' goed merkbaar is. 2015 - Toro Rosso Diezelfde Renault-motor zorgt er in 2015 vanwege gebrekkige betrouwbaarheid tevens voor dat Max Verstappen een gridstraf van twintig plaatsen moet incasseren. De kwalificatie kan hij net zo goed overslaan, dan had hij bovendien ook geen drive-through-penalty gekregen voor het verliezen van zijn engine cover. Die penalty moet hij in de eerste drie ronden van de race inlossen, waardoor het scoren van punten een schier onmogelijke opgave wordt. De Nederlander moet na een paar fraaie inhaalacties genoegen nemen met de twaalfde plaats aan de meet. Kwalificatie: Geen tijd Race: 12e
2016 - Red Bull 2016 is het jaar waarin Max Verstappen zijn beste resultaat boekt op Italiaanse bodem. De Renault-motor is niet veel beter dat jaar, getuige ook de zevende startplaats van Max Verstappen. Bij de start gaat Max Verstappen bovendien niet in de voor,- maar achteruit, omdat het anti stall-syteem in werking treedt. Net als een jaar eerder moet Verstappen dus in de achtervolging. Op de weg terug naar voren stuit de Red Bull-coureur op Felipe Massa die taai verdedigt. Na een succesvolle undercut is Sergio Pérez het laatste slachtoffer dat Max Vertappen opzij zet op weg naar de zevende plaats. Kwalificatie: P7 Race: P7 2017 - Red Bull De pechduivel reist elk jaar met Max Verstappen mee naar Italië. Op zaterdag houdt hij zich nog aardig schuil, wat Max Verstappen in staat stelt de tweede plaats te pakken in de natte kwalificatie. So far, so good. In de race krijgt Max Verstappen echter opnieuw te maken met Felipe Massa en dit keer raken de twee elkaar. Max Verstappen verdedigt de buitenkant in de eerste bocht. Felipe Massa laat zijn Williams bij het uitkomen daarvan naar buiten lopen en dus raken de twee elkaar. Max Verstappen komt met een lekke band niet ongeschonden uit de strijd en moet dus de pits opzoeken voor vers rubber. Max Verstappen valt daarvoor terug naar de laatste plaats en kan wéér aan een inhaalrace beginnen. Hij beloont zijn inspanningen met één schamel puntje. Kwalificatie: P2 Race: P10
Meest gelezen