Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami GP Miami

Start race
07 d 09:53:02
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Yuki Tsunoda

Tsunoda: "Erg ongebruikelijk voor Red Bull"

Yuki Tsunoda behaalde in Bahrein zijn eerste punten voor Red Bull, al ging dat niet vlekkeloos. Er was namelijk iets mis met de pitstop, waarbij Tsunoda en Max Verstappen allebei veel tijd verloren.

Tsunoda Bahrain race
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Content Pool

Yuki Tsunoda heeft zijn eerste mijlpaal bij Red Bull behaald: in de Grand Prix van Bahrein scoorde de Japanner zijn eerste punten voor Red Bull. Door als negende over de finish te gaan, heeft hij twee punten gescoord. Het is voor het eerst in zes races tijd dat beide Red Bulls in de punten eindigden. 

"Met mijn eerste punten in mijn tweede race lijkt dat erop dat ik in de juiste richting ga", zegt Tsunoda na afloop tegen onder andere RacingNews365. "Dus daar ben ik blij mee. Het was een veelbewogen race met ook wat problemen in de pitstop. Het voelt een beetje gemengd, want dat zorgde ook een beetje voor problemen met mijn strategie, waardoor ik misschien meer auto's in moest halen dan gepland. Maar de snelheid was goed en ik kon nog redelijk wat inhalen."

Het pitstop-probleem waar Tsunoda op doelt, was een foutje met de lichten. Zowel bij Tsunoda als bij Max Verstapen deden de lichten van de pitcrew het niet goed, waardoor het niet duidelijk was of de twee coureurs al weg mochten rijden. Het resultaat was dat de stops erg langzaam waren. "Misschien kwam het doordat we twee stops direct achter elkaar deden en misschien had Max datzelfde probleem. Maar het is wel ongebruikelijk voor Red Bull, want meestal zijn zij heel erg goed in de pitstops. Dus ik weet niet helemaal wat daar gebeurde."

De opvallende statistiek voor Tsunoda is wel dat hij dit jaar nog altijd meer punten behaalde bij Racing Bulls dan bij Red Bull. Dat komt door de karakteristieken van de auto's. "Het operating window van de Racing Bulls is veel groter, dus de auto doet het wel prima, ongeacht hoe je het zelf doet. De Red Bull heeft een hele specifieke afstelling en window en het is erg lastig de sweetspot te vinden. Dat is voor mij het grootste verschil, want ik hoefde nooit echt te denken aan dat soort dingen. Dus dat is het lastigste om te leren."

Bij een overwinning van Ajax op Sparta, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet.

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Win 50x je inzet

Praat mee!

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_fa.png

      RoBoRacer

      Geen idee waarom die minnetjes hierop komen maar klopt volgens mij prima en geeft ook een ander daglicht op de prestatie van TSU.

x
Verstappen Horner kiest absolute hoogtepunt uit Red Bull-historie met hoofdrol Verstappen