Bij aanvang van de tweede vrije training hebben de coureurs geen haast zich op het circuit te melden. Na enkele minuten zijn het echter de Ferrari’s die naar de snelste tijden rijden, waarna achtereenvolgens Red Bull (met Max Verstappen) en Mercedes het commando overnemen. Vroeg in de sessie is er een aantal coureurs dat even naast de baan raakt. Zo moet Valtteri Bottas het grind in om Kimi Raikkonen te ontwijken, die daar overigens keurig zijn excuses voor aanbiedt. Halverwege de sessie staat Max Verstappen op een veelbelovende tweede plaats. Op dezelfde ultrasofts als Hamilton geeft hij slechts een tiende toe op de regerend wereldkampioen. Bottas en Raikkonen staan op P3 en P4 overigens ook niet heel ver daarachter. Na vijftig minuten wordt de sessie kortstondig stilgelegd. De eerste code rood van 2018 is een feit omdat er een strip van enig soort is losgeraakt op startfinish.
Na het hervatten van de sessie gaan de meeste coureurs aan de slag met long runs, waarbij met name de ultrasoft en soft banden gebruikt worden. De toptijden blijven daardoor onaangetast, maar het geeft wel informatie over de racepace van de teams. Verstappen lijkt daarin het tempo van de Mercedessen goed te kunnen volgen. In de slotfase van de training veranderde er vooraan het veld niets meer. Met vier coureurs binnen drie tienden van een seconde lijkt het veld dichter bij elkaar te zitten. Hamilton, Verstappen, Bottas en Raikkonen gaven elkaar nauwelijks wat toe.
Meest gelezen